7 Ekim 2016 Cuma

Yeni blog açanlar ne yapmalı

blog oluşturma

Bu ayın başında radikal bir kararla blog yazmaya başladım ve bu süreçte bir haftadır blog yazmaktayım. Özellikle Google'ın bir hizmeti olan Blogger'da yazmaya karar verdim. Bu hobiyi edindiğimden beri bu site için neler yaptım?

İlk başta hangi konu için açacağıma karar vermem çok uzun sürdü bir türlü bir şey bulamadım ve sonunda biraz genel bir kitleye hitap etmeye karar verdim. Günlük tadında bir tür olacaktı benimkisi. Şimdi maddeler olarak bakalım.

  • İlk başta güzel bir isim bulmam gerekiyordu, isim işi beni baya uğraştırdı yaklaşık 1 saatin sonunda bulduğum isim ise bu, bula bula bunu mu buldun bir saatte dediğinizi duyar gibiyim.
  • İkinci olarak güzel bir tasarım lazım ve bazı paylaşımcı arkadaşlar sayesinde bu güzel temaya eriştim, üzerinde biraz oynama yaptım ve sonuç olarak bu şekle dönüştürdüm.
  • Blogumu google ve yandex webmaster tool sayfalarına ekledim ve onaylattım.
  • Sitemap'imi bu araçlara gönderdim.
  • Meta taglari düzgün bir şekilde yazmaya çalıştım, bunu yaparken internetten kopy çektim.
  • Sitemi daha iyi takip edebilmek için analytics kullanmaya başladım.
  • Özgün ve okuyucuyu sıkmayan yazılar girerek güncellik sağlamaya çalışıyorum ve her yazımda en az bir tane resime yer veriyorum.
  • Arama açıklamaları kısmını hiçbir zaman boş bırakmıyorum her seferinde kendim dolduruyorum.
  • Etiket çöplüğü yapmak yerine her yazıma üç tane etiket giriyorum.
  • En önemlisi spam bir site değil tamamen kendi hobim için yapılmış özgün insanı sıkmayan bir site yapmaya çalışıyorum.
  • Sosyal medya hesapları ile daha büyük kitlelere ulaşıp kurumsal bir hava yakalamaya çalışıyorum.
  • Yazılarımı sosyal medya hesaplarında paylaşıp hashtaglerle insanlara ulaşıyorum.
  • İletişim sayfasını ayarladım insanların bana kolay ulaşmalarını istiyorum.
  • Daha fazla bloggera ulaşmak için bumerang servisine kayıt oldum.
Sonuç olarak bunları yaparken sadece amacım dikkat çekmek insanlara faydalı olabilmek. Umarım bir iki kişiyle başlayan bu süreç daha büyük kitlelere dönüşebilir. Olumlu olumsuz bütün yorumlarınızı bekliyorum gelin birlikte gelişelim.

1 yorum:

  1. yazınızdan feyz alarak ben de blog açmaya karar verdim umarım başarılı olurum teşekkürler

    YanıtlaSil