2 Ekim 2016 Pazar

Muharrem ayı orucu ve mesajları

muharrem ayı orucu
Şükürler olsun ki yine bir mübarek aya daha geldik.  Mübarek aylarda insanın içi ayrı bir huzurla doluyor. Bu aylarda insanlar birbirleri ile küsse barışmalı, ilişkilerini kuvvetlendirmeli. Durumu iyi olmayanlara yardım etmeli akrabalarını, mezarlıklarını ziyaret etmeli. İbadetlerini aksatmamalı hatta ve hatta ekstra ibadetlerle bunları artırmalıdır.

Muharrem ayında herkesin bildiği gibi oruç tutulur, orucumuzu aksatmayalım arkadaşlar. Ek olarak namazlarımızı daha çok camide kılmaya çalışalım ve cemaatle ve imamla sohbetlere muhabbetlere katılalım. Arkadaşlıklarımızı pekiştirelim dostluklarımıza dost katalım.

Hazır bu konuya gelmişken çeşitli mesajlarla çevremizdeki insanlara bu ayı hatırlatalım. Şu an 2 Ekim 2016 itibari ile hicri olarak 1 Muharrem 1438 yılına girmiş bulunmaktayız. Bugün aslında hicri yılın 1. Ayının 1. Günü. Yani bugün hicri yılbaşı aslında. Hristiyanlar kendi yılbaşlarını böylesine kutlarken biz neden bunu neşe ve ibadetle kutlamayalım ki.

Ve birçoğumuzun çok iyi bildiği ve sevdiği gibi Muharrem ayının 10. Günü aşure günü olarak kutlanır. 40 çeşit malzemeden bin bir çeşit aşure yapılır konu komşu eş dost herkese dağıtılır ve keyif ile zevk ile yenir. Ben kendim şahsen hazır aşurelerden uzak durmaya çalışıyorum onlara fazla güvenmiyorum fakat öğrencilik yıllarımda hazır aşureye göz kırparken komşularımın kendi yaptıkları ev aşuresi getirmelerini beklerdim. Hatta bazen dışarıdaki pastanelerde yediğimde olmuştur.

Bazı değerlerimizi kaybettiğimiz bu günlerde dinimize daha çok sarılmalıyız. Yabancı ülkelerin unutmamızı istediği bu değerlerin arkasında durmalı, yabancıların Noel ‘i kutladığı gibi coşkulu bir şekilde ibadetimizi yerine getirerek bizde hicri yılbaşımızı muharrem ayımızı kutlamalıyız.

Muharrem kelimesi köken olarak Arapçadan gelmektedir ve Arapçadaki anlamı ise Haram, yasaklanan anlamındadır. İslamiyet öncesi dönemde bile yani cahiliye döneminde kabileler bencilce davranmazlar hatta ve hatta savaş açmak gibi durumlardan kaçınırlarmış.

Zilhicce ayının devamında yani hemen bitiminde başlayan bu mübarek ayımızın vatanımıza milletimize ve herkese hayırlı olmasını temenni ediyorum. İleriki günlerde sitemize bir adet aşure tarifi eklemeyi düşünüyorum umarım sizler bu tariften yararlanırsınız ve hoşunuza gider.

Yazımı bir hadisi şerifle bitirmek istiyorum.

İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.

0 yorum to “Muharrem ayı orucu ve mesajları”

Yorum Gönder